Header vss website zorgmedewerker 1581 x 469

Wij zien dat zorgverleners werken vanuit hun hart voor de best mogelijke zorg van de individuele cliënt. In de afgelopen jaren en in de toekomst is er een tekort aan personeel en veranderingen in de dienstverbanden door de inzet van ZZP’ers en PNIL. Nieuwe technologieën zoals emotieherkenning, AI, gezichtsherkenning en geven meer zicht op de cliënt. De rol van de zorgmedewerker verandert. Systemen geven informatie over cliënt en organisatie. De kerntaak van de zorgeverlener ligt steeds meer op de juiste vaardigheden om kennis van ziektebeelden en actuele informatie goed te vertalen naar individuele zorg. Wij willen we het hart van de zorgeverlener aanspreken door juiste cliëntinformatie zo eenvoudig mogelijk uit verschillende bronnen weer te geven. 

Werken vanuit symbolen
Vanuit het verpleegoproepsysteem werken we met statussen en symbolen. Symbolen geven cliëntinformatie op eenvoudige manier aan de zorgverlener. De zorgverlener heeft geen kennis nodig van technologie, maar werkt met de informatie vanuit de symbolen. Symbolen geven de cliënt privacy en waar het niet anders kan kijkt de zorgeverlener mee met de cliënt met behulp van videobeelden. De zorgverlener moet de juiste gesprekstechnieken, zorghandelingen en kennis van ziektebeelden beheersen om de informatie toe te passen in het werkveld. 

Totale controle in je hand
Door gebruik te maken van de diensten in de
zorg app kan de zorgeverlener zelf kiezen van welke kamers je oproepen wil ontvangen. De cliëntinformatie door middel van sensoren is in de app beschikbaar zodat er geen onnodige verstoringen zijn op de kamer. Sensoren in onze app voegt en verwijdert de medewerker zelf. En kom je in een noodsituatie? Met de assistentieknop is hulp altijd dichtbij. Integratie met telefonie maakt dat de medewerker vanuit de zorg app kan bellen en zorgoproepen afhandelen. Totale controle in je hand. Wie wil dat niet?

Onze doelstellingen voor zorgmedewerkers?

  • Vaardigheden van de zorgverlener worden steeds belangrijker 
  • Zo min mogelijke inbreuk op de leefomgeving van de cliënt
  • Gebruik van het systeem ligt bij de zorgverlener
  • Alleen de oproepen en informatie die ertoe doet 
  • Minder loopbewegingen 
  • Meer tijd en aandacht voor de bewoner 
  • Grotere veiligheid van werken 
  • Meer rust op de werkvloer 
  • Bellen en zorgoproepen in een app 
  • Deurintercom op afstand beeld en openen van de deur via de zorgapp 
  • Swipen naar andere camera’s vanuit de kamer 
  • Sensoren zelf toevoegen en verwijderen 

Een voorbeeld? Bekijk hier hoe wij altijd blijven ontwikkelen aan de ideale werkplek: