ivo-bouman-verkerk-service-systemen-2

De gezondheidszorg en de manier van zorg bieden is de afgelopen jaren sterk veranderd. Meer met minder, maar het mag niet ten koste gaan van kwaliteit. Een interessant proces wat niet alleen onze oplossingen op het gebied van zorgtechnologie raakt. De hele organisatie van Verkerk Service Systemen maakt een verschuiving door. Hoe werken we bijvoorbeeld? Onze collega Ivo Bouman vertelt er graag over. 

Nieuwe aanpak
Ivo is werkzaam als projectmanager bij Verkerk Service Systemen. Ivo Bouman: “Onze innovatieve producten en diensten vragen om een andere aanpak van integratie en installatie dan traditionele systemen. Door alle veranderingen zijn wij allang geen installateur meer maar een system integrator die één overkoepelend platform met modulaire zorgtechnologie biedt. Dit vraagt om een andere aanpak. Als projectmanager sta je letterlijk midden in de keten. Deze manier van werken betekende enkele jaren geleden een verandering voor onze hele organisatie. Van ontwikkeling tot sales en van assemblage tot logistiek”.

De aanpak is geënt op drie pijlers: professionaliteit, verantwoordelijkheid en slimmer werken:

Eerste pijler: Professionaliteit
Waar in het verleden vooral gewerkt werd vanuit een technisch ontwerp en tekeningen, is nu het functioneel ontwerp vaak leidend. Samen met tekeningen, bestek en een programma van eisen. Een goede offerte dient te matchen met al deze documenten en bijbehorende calculatie. Vervolgens dienen alle betrokken partijen kennis te hebben van de documenten zoals de installateur, projecttechnici, projectleiders, assemblage en logistiek. Hierdoor zijn we zo efficiënt mogelijk op elkaar afgestemd.

Tweede pijler: Verantwoordelijkheid
Zaken als installatie, montage en netwerk zijn noodzakelijk voor een optimale werking en moeten dan ook door specialisten worden uitgevoerd. Zij dragen de verantwoordelijkheid voor de plaatsing en werking. “Onze oplossingen die wij aanbieden zijn ‘het-kastje-aan-de-muur status’ in rap tempo ontgroeid. Een eigen ontwikkelde smartphone-app voor de afhandeling van zorgoproepen, MDM-tool, Business Intelligence en eigen hardware zoals persoonlijke persoonsalarmering en draadloze knoppen. Stuk voor stuk prachtige ondersteuningen voor de zorg en daar moeten wij als 'productontwikkelaar en producteigenaar' ook in blijven groeien. Hier ligt onze identiteit”, aldus Bouman.

 

Derde pijler: Slimmer werken  
Slimmer werken is de meest ingrijpende verandering geeft Bouman aan. “Met nieuwe technologie en onze interne kennis is het mogelijk om veel werk voor een project op afstand te doen. We testen en programmeren meer software op voorhand op het hoofdkantoor in Zwijndrecht. Hierdoor wordt de implementatietijd op locatie enorm verkort. Van twee weken naar twee dagen lukt ons regelmatig bij een project. Meer effectieve uren voor onze servicetechnici, minder kans op storingen, minder tijd op locatie en opdrachtgevers en bouwers hebben minder last van onze aanwezigheid. Bij bestaande bouw biedt dit deze manier ook meer rust voor de bewoners en het personeel. Dat is toch geweldig?”.



Meer informatie? Wij vertellen er graag alles over!  

Terug naar Nieuws