kopie-van-nieuwsbericht-afstuderen-augustus-2023-392-x-299-px-1232-x-400-px-297-x-210-mm-1232-x-400-px-

Park Zuiderhout in Teteringen is onlangs overgestapt naar zorgtechnologie nieuwe stijl waarbij ze een stukje dichterbij hun missie komen: een waardevolle bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven en levensgeluk van hun bewoners. Hoe wij dit doen? Door de focus te leggen op zorgverleners, bewoners én zorgorganisatie.

Digitale verschuiving
Zorgconsultant Daphne Hoekstra: “De digitale verschuiving die heeft plaatsgevonden is een grote stap voor een zorgorganisatie en alle betrokkenen. Dit doen we stap voor stap met een gefaseerde implementatie. De zorgverleners maken vanaf nu gebruik van onze zorgapp Sherpa, de bewoners ervaren binnenkort maximale bewegingsvrijheid door onze leefcirkels en de zorgorganisatie krijgt over een tijdje nieuwe inzichten met hun eigen data-analyse via onze rapportage tools. Of anders gezegd; je eigen data gebruik je als dé digitale gids voor de juiste keuze, de juiste inzet en het juiste gebruik van zorgtechnologie. Maar alles op z’n tijd. We gooien niet alles in één keer over schutting in Teteringen en hebben gezamenlijk in de inventarisatiefase een doordacht plan opgesteld. Zo kom je tot een perfect fit die toekomstbestendig is en werkbaar.

De zorgsmartphone als onmisbaar verlengstuk
Daphne: “Bij de uitreiking van de smartphones bleek dat de medewerkers door onze workshops en trainingen goed voorbereid waren op het gebruik ervan en maakt acceptatie en adaptatie een stuk succesvoller. Een belangrijke verbetering is dat zorgverleners alleen maar relevante meldingen ontvangen op hun zorgsmartphone. Dit betekent dat ze direct weten wanneer een bewoner daadwerkelijk hulp nodig heeft en de zorg app onnodige verstoringen zo veel mogelijk filtert. Zo wordt de zorgsmartphone een onmisbaar en tegelijk een werkbaar verlengstuk voor de juiste zorgverlening. En geen vervelend obstakel wat constant blijft rinkelen, daar zit niemand op te wachten.”

Implementatie in behapbare stappen
Door middel van gefaseerde en methodische implementatie verminderen we de impact van verandering op de zorgverleners en creëren we een gevoel van controle en geleidelijke gewenning. Deze benadering stelt ons ook in staat om voortdurend feedback te verzamelen en aanpassingen te maken, waardoor we het eindresultaat verfijnen en optimaliseren.

Nieuwsgierig

Daphne vervolgt: “Daarnaast biedt onze technologie de mogelijkheid om op afstand domotica te bedienen, waardoor het werk aanzienlijk efficiënter wordt. Het was inspirerend om de betrokkenheid van de zorgverleners te ervaren tijdens de lancering van het nieuwe systeem. Daarnaast hebben we gemerkt dat ook de bewoners nieuwsgierig waren naar de nieuwe ontwikkelingen en hebben we ze met veel plezier zelf laten ervaren hoe de zorgverleners hen maximaal ondersteunen en wat maximale bewegingsvrijheid via de leefcirkels voor hun gaat betekenen. Ons ultieme doel is altijd om zorgverleners maximaal te ondersteunen, zodat ze hun werk op de meest efficiënte wijze kunnen uitvoeren. Dit resulteert niet alleen in een veiligere woonomgeving voor de bewoners, maar zorgt er ook voor dat zorgmedewerkers op een prettige en efficiënte manier kunnen werken. Bij Park Zuiderhout is dit wat ons betreft meer dan geslaagd en blijven we nauw betrokken met trainingen, analyses en verbetervoorstellen.”

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor de zorgprocessen van jouw organisatie? Lees er alles over! 

Terug naar Nieuws