priscilla-goncalves-predictive-maintenance-verkerk-service-systemen-2
priscilla-goncalves-predictive-maintenance-verkerk-service-systemen-3

Van zorgorganisaties wordt verwacht dat zij goede zorg verlenen en daarbij aan wet- en regelgeving voldoen. Zorgtechnologie speelt daar een steeds belangrijkere rol in. Er wordt steeds meer vertrouwen gesteld in de technologie. Daarom is technische beschikbaarheid, maximale uptime en gebruikersgemak van onze producten en diensten van groot belang. Priscilla Gonçalves, contractbeheerder bij Verkerk Service Systemen houdt zich dagelijks bezig met het ontzorgen van onze klanten waarbij de focus ligt op pro-actieve serviceverlening.

Priscilla Gonçalves: “Onze organisatie is klaar voor de volgende generatie van service: predictive maintenance! Maar wat houdt dat in? In samenwerking met onze IT-consultants en servicedesk is een online platform ontwikkeld die de aanwezige zorgtechnologie van Verkerk Service Systemen binnen een zorginstelling 24/7 monitort. Wanneer één van de componenten buiten bepaalde waardes valt of niet naar behoren functioneert wordt er een melding verstuurd naar onze servicedesk. Zij evalueren de melding en leggen contact met de klant of ondernemen zelfstandig actie.

One time fix
Met predictive maintenance zorgen we voor minder overlast bij de klant en cliënt door op afstand op voorhand te kunnen analyseren waar mogelijke defecten of storingen zich kunnen gaan voordoen. Leegrakende accu’s, knopdefecten of volgelopen geheugen op servers; het is real-time zichtbaar in ons platform. Hierna bespreken we met de klant de te nemen vervolgstappen. Efficiënt? Waar we vroeger soms twee keer de klant een bezoek brachten, kunnen we dit terugbrengen naar één keer. Oftewel een one time fix. En als we aanwezig zijn hebben we de oplossing bij ons.”

Met behulp van real-time data-analyse ontstaan er objectieve rapportages. Deze worden gebruikt voor het signaleren van afwijkingen en hiermee kunnen grote storingen voorkomen worden. Zo maken we onze systemen nog betrouwbaarder. Het preventieve en correctieve onderhoud wordt daarna afgestemd met de klant. Het wordt dus echt maatwerk.

 

 

 

Predictive maintenance innoveert mee
Priscilla Gonçalves: “De innovatie van predictive maintenance stopt niet hier. We zijn druk bezig om nieuwe diensten aan te bieden via het platform. Dit kunnen zowel eigen producten zijn, als van derden. Een tipje van de sluier? Het periodiek monitoren van de eerste generatie multisensoren. De LED-ring hiervan zorgt voor detectie van bewegingen ’s nachts, vermindert de lichtsterkte dan wordt er niet goed gedetecteerd met alle gevolgen van dien. Zo wordt er nog meer betrouwbaarheid en rust ingebouwd voor cliënt en zorgverlener.

Natuurlijk is dit een mooie innovatieve stap en zijn we hier trots op. Het vraagt ook een andere manier van werken, samenwerking van meerdere afdelingen, planning en inhoud van onderhoudscontracten. Dit maakt predictive maintenance extra interessant en waardevol. Voorkomen is écht beter dan genezen!”

Interessant voor uw organisatie? Neem dan zeker contact met ons op voor een live demo!

 

 

Terug naar Nieuws