ivo-de-koning-verkerk-service-systemen-2

Met een mooi aantal gegunde projecten is 2022 goed begonnen voor Verkerk Service Systemen. Wat staat er nog meer te wachten dit kalenderjaar? Achter de schermen zijn we druk bezig met bijvoorbeeld functioneel advies, ketenverantwoordelijkheid, vernieuwde implementatieprocessen en een dienstenmodel. Eén ding is zeker: we zitten niet stil en zijn ons continue aan het verbeteren. Business Unit Manager Ivo de Koning neemt ons in zijn nieuwjaarsblog mee wat 2022 onze gebruikers gaat bieden!   

Ivo de Koning: “We schieten er soms in alle dagelijkse bezigheden aan voorbij. Waar doen we het eigenlijk voor? Wat triggert ons om met bijna 80 passievolle collega’s dag in dag uit te werken om zorgorganisaties te helpen om zorg met aandacht te bieden aan hun bewoners en cliënten? Een moment van reflectie is zo nu en dan wel eens op zijn plaats. Maar natuurlijk kijken we ook graag vooruit en hebben we ambitieuze plannen voor 2022.  

Wat betekenden wij voor de Nederlandse gezondheidszorg in 2021? 
Een aantal resultaten op een rij waar ik trots op ben 

  • We ondersteunden meer dan 30.000 nieuwe zorgmedewerkers tijdens hun dagelijkse werkzaamheden met onze smartphone-applicatie VSS Sherpa, zorgdashboard VSS Eagle of andere zorgtechnologie. 
  • Meer dan 250 zorgorganisaties hebben we bijgestaan door heel Nederland. Met als doel om deze te helpen en ondersteunen om hun zorgprocessen te optimaliseren door middel van onze intelligente zorgtechnologie.  
  • Ruim 1000 nieuwe bewoners en cliënten gaven we meer bewegingsvrijheid via onze beproefde leefcirkels. En dit worden er elke dag meer. Vrij bewegen in een vertrouwde omgeving met de zekerheid van ons solide concept achter zich.  
  • 8 nieuwe collega’s mochten we verwelkomen die zich razendsnel onze vernieuwende bedrijfscultuur eigen maakten en stuk voor stuk aanwinsten voor onze organisatie zijn.   

Onze toekomst  
Wij gaan in 2022 verder op de weg die we de afgelopen jaren zijn ingeslagen. Hierin staan onze gebruikers centraal die dagelijks actief zijn in de veranderende gezondheidszorg. We zetten ons letterlijk dag en nacht in om hierin te ondersteunen. Door dagelijks te werken aan ons productenportfolio, diensten en werkprocessen blijven we vernieuwend en realiseren we gezamenlijke ambities. Een paar voorbeelden wil ik graag benoemen:

  • Van idee tot succesvolle implementatie
    Naast onze kennis en ervaring op technisch vlak, nemen wij steeds vaker de rol van functioneel adviseur op ons. Waar we ons vroeger conformeerde aan een (Programma van Eisen) PVE zijn wij tegenwoordig de partij die samen met de gebruikers het PVE ontwikkelt. In de inventarisatiefase kijken we met name waar de knelpunten liggen en de kansen tot verbetering. Vraagstukken als: wat zijn nu eigenlijk de echte pijnpunten van de organisatie? Met welke expertise zijn zij het meest gebaat? En, wat is er nodig aan zorgtechnologie die ook daadwerkelijk iets toevoegt? Wij nemen de organisatie mee aan de hand van workshops, bijeenkomsten en praktijkvoorbeelden. Alle uitkomsten hiervan in combinatie met onze 40 jaar ervaring als betrouwbare partner in de gezondheidszorg vatten we samen in een functioneel ontwerp die daadwerkelijk bijdraagt aan efficiënte zorgverlening.  


    Een belangrijk onderdeel hiervan is de implementatiefase. Tijdens deze fase ligt de focus op het realiseren van de technische installatie en functionele begeleiding van zorgprofessionals. De overstap naar vernieuwde zorgtechnologie vergt namelijk vaak grote aanpassingen van een zorgorganisatie en hun zorgprocessen. Hier is vanuit onze kant blijvende aandacht voor. Zo zijn er diverse implementatieworkshops voor alle zorgmedewerkers. We ervaren dat deze manier van werken bijdraagt aan beter, slimmer en efficiënter gebruik van de aanwezige zorgtechnologie. En daar doen we het voor!  

 

  

 

  • Van service naar ontzorging
    Om daadwerkelijk succes te hebben en houden met zorgtechnologie zijn betrouwbaarheid en stabiliteit twee essentiële bouwblokken. Dit is waar Verkerk Service Systemen om bekend staat. Om die reden kijken we continue hoe we zorgorganisaties beter kunnen ondersteunen in hun dagelijkse werkzaamheden. Ze zijn tenslotte niet op zoek naar service maar naar ontzorging. Wordt de zorgtechnologie nog steeds op de juiste manier ingezet? Voldoet de levensduur nog? Waar kunnen we gezamenlijk optimaliseren? Welke partijen zijn in de keten verantwoordelijk voor betrouwbare technologie? Wij helpen met het zoeken naar de juiste antwoorden.  
     
    Voor ketenverantwoordelijkheid ontstaat steeds vaker de behoefte om dit bij Verkerk onder te brengen. We functioneren hierin als single point of contact voor alle zorgtechnologie en aanverwante diensten van derden. Een geruststellend gevoel voor de zorgorganisatie. 
     
     
  • Dienstenmodel
    De gezondheidszorg verandert, de vraag verandert en hierdoor verandert ook de manier van het aanbieden van zorgtechnologie. Wij zien een verschuiving naar een dienstenmodel, waarbij we een lange termijn relatie aangaan voor een totaalpakket aan zorgtechnologie in combinatie met service en onderhoud. Hiermee ontzorgen we de zorgorganisatie op het gebied van zorgtechnologie tegen een vast tarief per maand.  


  • Verkerk als onderdeel van VINCI Energies Nederland 
    We zijn inmiddels 5 jaar onderdeel van VINCI Energies Nederland. Wat heeft dat voor effect? Als lid van een groeiende netwerkorganisatie werken we bijvoorbeeld intensief samen met onze collega’s van Axians. Hierdoor ontstaat voor onze gebruikers een krachtig samenwerkingsverband van verschillende diensten die zorgorganisaties verder helpen. Zowel op het gebied van gedeelde kennis, ontwikkeling en klantcontact zien we mooie initiatieven ontstaan. In de toekomst gaan we steeds vaker gezamenlijk waardevolle proposities ontwikkelen voor de Nederlandse gezondheidszorg.   

  • Nieuwbouw bedrijfspand
    Begin juli 2021 werden we opgeschrikt door een brand binnen ons bedrijfspand die ons niet onberoerd heeft gelaten. Met ongekende krachten van alle collega’s is de impact voor onze gebruikers beperkt gebleven. Ik ben ongekend trots hoe we in een roerige tijd de rug recht hebben gehouden. Een half jaar verder is de rook en roet letterlijk weggeveegd en zijn we klaar om aan onze nieuwbouw te beginnen. Een nieuwe werkomgeving waar het fijn werken is en een inspirerende ontmoetingsplek voor collega’s en relaties. Ons Experience Center wordt een must voor elke zorgprofessional. “Een bezoek aan Zwijndrecht” wordt wat mij betreft een begrip als we het over zorgtechnologie in Nederland hebben. 


Meer weten over onze vernieuwingen? Ons team van deskundige mensen vertellen je er graag alles over. Wij zijn klaar voor 2022!”
 
 

 

 

Terug naar Nieuws